En İyi Gezi ve Seyahat Blogu

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Seyahat Rehberi
  4. »
  5. Yeşil Pasaporta Nasıl Başvurulur ve Çıkartılabilir?

Yeşil Pasaporta Nasıl Başvurulur ve Çıkartılabilir?

Burak ARGÜÇ Burak ARGÜÇ -
620 0
yesil pasaport

Yeşil pasaport, kamuda çalışan ve belirli kadro derecesinde (3/1) olan memurlara verilen bir pasaport türüdür. Türk vatandaşlarından vize istemeyen ülkelerle birlikte yeşil pasaporta vize istemeyen ülkeleri de bir araya getirdiğimizde yeşil pasaportla 160 ülkeye vizesiz seyahat hakkı bulunuyor.

MEB Uzman Öğretmenlik sınavı sonucunda, verilen derece sayesinde birçoğumuz yeşil pasaport almaya hak kazandık. En büyük sorunumuz bu süreçte, randevu bulmak. Diğer işlemler oldukça basit.

 

Yeşil Pasaport Başvurusu Nasıl Yapılır?

Pasaport başvurusu randevusu alalım.

Yeşil pasaport başvuruları yalnızca il nüfus müdürlüklerinden yapılıyor. Pasaport başvurusunda bulunacakların Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün Pasaport Randevu Sistemi web sitesi ya da Alo 199 randevu hattı üzerinden randevu almaları gerekiyor.

İstediğiniz tarihe randevu bulabilirseniz, kendinizi dünyanın en şanslı insanları arasında sayabilirsiniz.

Yeşil pasaport evraklarını hazırlayalım.

Yeşil pasaport başvurusunun ilk adımı yeşil pasaport için istenen evrakları hazırlamak. Yeşil pasaport başvurusunda istenen belgeler şunlar:

  • Nüfus cüzdanı ya da TC kimlik kartı aslı
  • 2 adet biyometrik fotoğraf,
  • Pasaport defter bedelinin ödendiğine dair dekont ya da makbuz (Sistemden görebildikleri için yanınızda illaki olmasına gerek yok. Ama her türlü ihtimale karşı yanınızda olursa iyi olur.),
  • Hususi damgalı pasaport talep formu (Emekli veya çekilme nedeniyle hususi damgalı pasaport başvurusunda bulunan hak sahiplerinden talep formu yerine bir defaya mahsus mensubu bulunduğu kurum tarafından düzenlenmiş unvanı ve kadro derecesini gösterir resmi belge istenir),
  • Öğrenimine devam eden çocuklar için öğrenci belgesi,
  • Ergin olmayanlar veya kısıtlılar için muvafakat belgesi,

Yeşil pasaport defter bedelini ödeyelim.

Yeşil pasaport için yalnızca pasaport defter bedeli ödeniyor, harç ücreti ödenmiyor. 2023 yılı pasaport defter bedeli 501,00 TL. Pasaport defter ücreti Maliye Bakanlığı’nın İnternet Vergi Dairesi’nin https://ivd.gib.gov.tr adresi üzerinden banka ya da kredi kartı kullanılarak yatırılabiliyor.

Randevu günü ve saatinde nüfus müdürlüğüne gidelim.

Randevu saatiniz geldiğinde bankoya geçerek evraklarınızı, varsa eski pasaportunuzu teslim edip, parmak izinizi verdikten sonra işleminiz sona eriyor. Bu işlemler çok hızlı olmakta, yeterli randevumuz olsun

Başvuru sırasında pasaportunuzun teslim edileceği adres ve iletişim bilgileriniz isteniyor. Kendiniz dışında en fazla bir kişinin daha adını vererek pasaportunuzu teslim almaya yetkili kılabilirsiniz. Çip problemlerinde dolayı, pasaportların gelmesi biraz uzun sürmekte maalesef.

Yeşil pasaport teslimatı

İl nüfus müdürlüğünde yapılan başvuru işlemi online olarak Ankara’daki baskı merkezine gönderiliyor. Baskı merkezinde basılan pasaport PTT Kargo aracılığı ile başvuru sırasında verdiğiniz adrese gönderiliyor. Pasaport PTT’ye teslim edildiği anda cep telefonuna gönderi kodu ve tahmini teslim tarihi bilgisi iletiliyor.

 

Yeşillendik mi peki bakalım? Yeşil gelince ilk nereye gitmeyi düşünüyorsunuz?

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir